מאבק למען סטנדרט אורגני ומניעת הטעיית צרכנים במוצרי טיפוח

stripBronner

מאבק למען סטנדרט אורגני ומניעת הטעיית צרכנים במוצרי טיפוח

דר’ ברונר נאבק להפיכת השוק לכזה בו לא ניתן להטעות צרכנים לקנות מוצרים תחת מעטה שיווקי של “טבעי” ו”אורגני” בשעה שאינם כאלה.

החל משנות הארבעים של המאה העשרים הוצף העולם במוצרים ורכיבים סינטטיים זולים, החל בדשנים וחומרים משמרי מזון, ועד לחומרי ניקוי, בישום, בדים ומוצרי פלסטיק, כולם מיוצרים במעבדה בדרך כלל מתוצרי נפט שהוא משאב בלתי מתחדש שיוצר כימיקלים מזיקים לאדם ולסביבה.

קראו לזה ‘חיים טובים יותר בזכות הכימיה’, אך בהדרגה החלו להתברר תוצאות הלוואי הבלתי צפויות: 
זיהום של האוויר והמים, הדרדרות של האדמה והבריאות, מזונות מעובדים יתר על המידה ורכיבים סינטטיים במוצרי טיפוח אישי – רובן נושאות בחובן פן משמעותי של רעילות.

בתגובה לכך, דחתה התנועה האורגנית בעשרות השנים האחרונות את השימוש בחומרים ותהליכי עיבוד סינטטיים, בהכירה בכך ששיטות העיבוד המסורתיות מיטיבות עם הקרקע ואינן פוגעות בבריאות האדם ובסביבה.

באותה מידה, דוחה הפילוסופיה האורגנית את השימוש ברכיבים סינטטיים במוצרי טיפוח אישי (הרי הגוף “ניזון” גם דרך העור).

אתיקה אורגנית במוצרי טיפוח אישי, משמעותה שמוצר אורגני מורכב אך ורק מרכיבים אורגניים מאושרים, ומעובד כמה שפחות, בהתאם להנחיות משרד החקלאות, בדיוק על פי אותם קריטריונים אליהם מחויבים יצרני מזון אורגני.

מוצרי טיפוח אישי אורגנים אמיתיים אינם מכילים חומרים משמרים סינטטיים שעשויים לגרות את העור, הם מכילים שמנים טבעיים ואיכותיים ולא נפט או שמנים מזוככים במקום שמנים שעברו הידרוגנציה, הם מכילים שעווה טבעית ולא סיליקון, הם מכילים סבון אמיתי ולא פעילי שטח שבדרך כלל מופקים מפטרוכימיכלים.

דר’ ברונר נלחמים למען הסרת מעטה המילים ‘טבעי’ ו”אורגני” שמהוות Green Wash ו”צובעות” מוצרים סינטטיים במהותם בצבעים ירוקים.
במסגרת מאבק זה תבענו חברות על הטעיית צרכנים ואף גרמנו להוצאת מוצרים ממדפי קמעונאים מובילים בארה”ב.