מזונות על

stripSuperfood

מזונות על

מזונות על הוא כינוי לקטגוריה של צמחי ועישבי מאכל שהצפיפות התזונתית שלהם יוצאת דופן, והם נחשבים למזון ותרופה גם יחד.

קרא עוד

״את השיחה על מזונות על כדאי לפתוח בשיחה על גוף האדם בעידן המודרני״,
מסביר שלמה דארמה – מומחה לבריאות ולתזונה במאמר על מזונות על -

קרא עוד

גוף האדם משתמש ב – 102 מינרלים שונים ו- 20 חומצות אמינו שונות לבניית תאים, רקמות ומערכות, ואת אבני הבניין הללו הוא משיג דרך התזונה.
המזון המתועש שהינו אורח מצוי ברוב המטבחים המערביים, עשיר בקלוריות, סוכרים ושומנים, אך דל במינרלים ובחלבונים שלמים.
מסתבר כיום, שרוב המגפות המודרניות הינן תוצאה של תת תזונה – מחסור בחומרי בנין המתבטא בתיפקוד ירוד של מערכת החיסון, ההורמונים, הלב, הדם והמוח.
יחודם של מזונות העל הוא בכך שהם מכילים מגוון רחב מהרכיבים התזונתיים הדרושים לגוף – בנוסף לתכולה גבוהה מאד של מינרלים שונים וחלבונים שלמים
המכילים חומצות אמינו חיוניות (כאלו שהגוף לא יודע לבנות בעצמו), רובם עשירים מאד גם באנטי אוקסידנטים, ויטמינים, אינזימים וחומצות שומן חיוניות,
והם מהווים בעצם תוספי מזון טבעיים.

קרא עוד

מזונות ייחודיים אלו היוו לאורך אלפי שנים חלק מתזונה המסורתית ברחבי העולם, ובחברות ילידיות מסויימות – אף החלק העיקרי.
אחת המתנות של העידן המודרני היא האפשרות שלנו להעשיר את התזונה שלנו ברכיבים מכל קצוות תבל, ולהינות מקקאו הגדל בקוסטה ריקה,
שמן קוקוס מסרי לנקה, אסאי מיערות הגשם של ברזיל או גוג׳י בריז מההימאליה.
כיוון שהם משקמים את מאגרי אבני הבנין של הגוף, יש לצריכת מזונות על השפעה מיטיבה ומוכחת על מגוון מערכות בגוף, ובראש ובראשונה מערכת החיסון,
והיא מסייעת בהאטת תהליכי הזדקנות ובכללם מניעת מחלות לב, סרטן, סכרת, ומחלות ניווניות.
אין הגדרה מדעית או אפילו מוסכמה לגבי מי הם המזונות הנכללים בקטגורית מזונות העל, אך מקובל לחשוב עליהם במונחים של ״השקעה טובה״
- מינון קטן כמו חופן גוג׳י בריז או כף זרעי צ׳יה ליום עשוי לחולל שינוי מרחיק לכת בגופנו.
תזונאים ממליצים להוסיף מזונות על לתפריט משתי סיבות -השדרוג המיידי של מלאות התזונה משפיע מיד על חיוניות הגוף קל להוסיף
את מזונות העל לתפריט הקיים בצורת חטיפים ושייקים, מבלי לשנות דבר חוץ מזה
בהדרגה השיפור במטבוליזם, בעיכול ובחיות הגוף כולו גורמת לאדם לחפש את השינוי הבריא הבא בתזונה שלו -
עצם הוספת מזונות העל לתפריט מסייעת לייצר תנופת שינוי לכיוון תזונה בריאה יותר והיא מתאימה לאורח החיים המהיר
- בשייק בוקר אחד ניתן להזין את הגוף בכל אבני הבנין הנחוצות לו -

קרא עוד

רשימה חלקית של מזונות על תכלול למשל: פולי קקאו, שמן קוקוס, שמן וזרעי המפ, גרגרי אסאי, אצת ספירולינה, מיץ עשב חיטה,
אבקת מאקה, ג׳ל אלו-ורה, גוג׳י בריז, זרעי צ׳יה, ופרי הנוני.
תוכלו למצוא רשימות קצרות וארוכות של מזונות על וסגולותיהם ברחבי הרשת, להלן כמה לינקים מומלצים:

קרא עוד

קרא עוד

קרא עוד

הספר המפורסם ביותר בתחום נכתב על ידי דויד וולף:

קרא עוד