השורשים של חברת NATURE'S PATH נטועים בארה"ב של שנות השישים.
ארן סטפנס(Arran Stephans), שגדל בחווה חקלאית אורגנית (אביו היה חלוץ חקלאות אורגנית עוד בשנות הארבעים והחמישים וממנו למד את האימרה: "השאר את האדמה במצב טוב יותר מכפי שמצאת אותה"), הקים מסעדה וחנות למוצרים אורגניים שלאיכות דגני הבוקר שהוכנו בה יצא מוניטין למרחקים.
עברו שנים והחנות הפכה לחברת דגני הבוקר האורגניים המובילה בעולם, אשר נותרה עד היום בבעלות משפחת המייסדים ומנוהלת עפ"י אותם הערכים עליהם הוקמה- שילוב בין עסק לערכים וייצור מזון בריא ואיכותי שנסמך אך ורק על חקלאות אורגנית בת קיימא.

מזון שגודל על פי תקנים אורגניים מבטיח לצרכן שהוא נקי משאריות של חומרי הדברה סינטטיים, שהם רעלים מזיקים שחלקם אף מצטברים ברקמות הגוף, שאין בו שימוש בהנדסה גנטית ושהוא אינו מכיל חומרים משמרים וצבעי מאכל סינתטיים.

ב- NATURE'S PATH מאמינים שרק מזון שחומרי הגלם שמהם הוא מורכב גודלו "כמו פעם" באופן טבעי, ללא חומרי הדברה ודישון פטרוכימיקליים וסינתטיים בשלב הגידול וללא חומרים מלאכותיים בשלב הייצור, יכול להיות בעל ערכים תזונתיים מקסימליים וכזה שהגוף יכול לנצל ולספוג באופן אופטימלי. המוטו של NATURE'S PATH שלא מוסיפים לתוצרת של אמא אדמה כלום ולא מחסירים מאומא. זאת הסיבה שאפילו מקור הוויטמינים במוצרי החברה הוא מחומרי הגלם עצמם והם אינם מוספים למוצר כפי שנוהגות חברות אחרות. ב- Nature's Path טוענים שייקח עוד זמן רב עד שהמדע יצליח לחקות את כל העושר והמורכבות שהטבע "ארז" בתוך הצמחים. זאת גם הסיבה שכל מוצרי החברה עשויים אך ורק מדגנים מלאים וללא כל פחמימות ריקות.

מחקרים מראים שמזון אורגני הינו בעל ערכים תזונתיים העולים על מוצרים מקבילים שגודלו בחקלאות קונבנציונלית; אחרי הכול הטבע הוא יצרן מזון טבעי יותר מהאדם. בנוסף לכך חקלאות אורגנית הינה ברת קיימא ולכן יכולה להתקיים במחזוריות נצחית תוך שהיא אינה פוגעת באדמה, בסביבה ובעתידנו.

מוצרי החברה מפוקחים ע"י QAI, שהינו גוף חיצוני ובלתי תלוי, שמוודא שחומרי הגלם ושיטות הייצור של מוצרי החברה הם אורגניים (Nature's Path מקפידים עד לרמת התבלינים השונים) בהתאם לתקני NOP- USDA, הם גם מאושרים כאורגניים ע"י משרד החקלאות הישראלי ומפוקחים על ידי חברת סקאל המוכרת ע"י משרד החקלאות.

בנוסף לנושא האורגני, ב- NATURE'S PATH גם מקפידים שהמוצרים יכילו אך ורק דגנים שלמים (הזרע כולו), קמח שנעשה מדגן שלם מכיל את כל רכיבי הזרע ונקרא "מלא" או "מורכב". רק בו יש את כל מגוון הרכיבים החשובים מהבחינה התזונתית והבריאותית: פחמימות מורכבות, סיבים תזונתיים, חלבון צמחי, ומגוון עצום של תרכובות שנבט הזרע והקלפיפה מכילים ואשר הם חיוניים לגופנו, ובינהם וויטמינים ומינרלים ואנטי-אוקסידנטים (נוגדי חמצון). מעניין לדעת שבמנה אחת של דגני בוקר מלאים יש כמות נוגדי חמצון רבה יותר מאשר במנה של ירקות.

ההמתקה של מוצרי NATURE'S PATH נעשית ללא סוכר מזוקק (ובטח שלא לבן) מיצוי של קנה סוכר אורגני ללא זיקוק או דבש אורגני. בנוסף לכך, בכל המוצרים אין כלל כולסטרול ואו שומני טראנס.

חוץ מהבריאות חשוב גם ליהנות מהטעם- מוצרי NATURE'S PATH ידועים בטעמם הנפלא ובמרקם יוצא דופן והם זוכים בקביעות במבחני טעימה יוקרתיים.

חלק מהמוצרים של החברה הינם ללא גלוטן ולכן מתאימים גם לחולי צליאק.

דגני בוקר לילדים

הארוחה החשובה ביותר ביום היא ארוחת בוקר. הקביעה הזאת נתמכת היום ע"י מחקרים נרחבים שהראו שספיגת וויטמינים ומינרלים חיוניים אצל מי שאוכל ארוחות בוקר הייתה גבוהה יותר מאשר אצל אנשים שמדלגים על ארוחת בוקר.
בנוסף, מכיוון שארוחת הבוקר מגיעה לאחר צום ארוך (לרוב אנו אוכלים כל 2-4 שעות, אבל מארוחת הערב ועד לארוחת הבוקר עוברים כ-12 שעות) הרי שהמוח "מורעב" ולכן ילדים שמגיעים לבית הספר מבלי שאכלו ארוחת בוקר הם באופן טיפוסי בעלי יותר בעיות חברתיות ובעיות משמעת, הישגיהם הלימודיים נמוכים יותר. מחקר אחר שנערך ע"י מדינת מינסוטה הראה שההישגים במתמטיקה ובקריאה אצל ילדים שאכלו באופן סדיר ארוחות בוקר עלו על אלה שאצל כאלה שלא אכלו ארוחות בוקר. ארוחת בוקר פשוטה (פירות + דגני בוקר) תספיק בכדי לעשות את העבודה. בנוסף, מכיוון שילדים הינם האוכלוסייה הרגישה ביותר לרעלים, דגני בוקר אורגניים לילדים מספקים לא רק את התזונה הנחוצה להם אלא גם מונעים מגופם חומרי הדברה ורעלים שונים.
נגישות